суббота, 24 октября 2015 г.

Вивчаємо географічні координати

Меридіани взявши й паралелі,
Людина з них сплела географічну сітку.
Це відстань в градусах до точки—
Система координат покаже чітко.
Екватор ділить Землю на півкулі:
На північ й південь рівна відстань.
А паралелі як півкільця 
Охоплюють планету міцно.
Меридіани поперек лягли на Землю,
Єднають полюси на південь й північ,
Між ними рівна відстань, а початок —
Нуль градусів обсерваторії на Гринвіч.
Г.І.Якута
На минулому уроці ми вже  розпочали вивчати азбуку географічної  карти, дізнались  про меридіани та паралелі які утворюють градусну сітку. Завдяки якій можна визначати напрямок, положення частин територій та об’єктів.     Однак, головною таємницею градусної сітки   є її здатність точно вказувати на розташування об’єкта на поверхні Землі .
      В який же спосіб за допомогою градусної сітки   можна знайти потрібний об'єкт  на карті чи глобусі?
   Вам може показатись дивним, але достатньо  двох цифр і чотирьох букв – щоб визначити положення  точки земної поверхні. Ці цифри дійсно чарівні, цифри – рятувальники, цифри – банк найважливішої інформації. Якщо рятувальники знають координати корабля, що  зазнає катастрофи, то  можна надіятись  на їх спасіння. А якщо відсутня хоч одна цифра, або деякі букв, то пошук  може тривати  багато тижнів.  Так трапилося з героями роману Жуля Верна
« Діти капітана Гранта».   Таємниць   і  завдань багато  на уроці. Відкрити ці таємниці допоможуть  нам  ваші знання.
Завдання:
Визначення  географічних координат  столиць  країн світу 
( один учень біля дошки визначає  географічні координати, інші - визначають координати за атласами і перевіряють правильність виконаного завдання).
Перевіряємо як шестикласники засвоїли азимут, напрямки і умовні знаки. 
Прийом «Географічний диктант»
Для  закріплення  знань  учні  читають текст,  в   якому   за допомогою  топографічних  знаків треба розробити маршрут  і визначити азимути. Учні,  використовують  саморобні картки з   умовними знаками.

Комментариев нет:

Отправить комментарий