понедельник, 8 мая 2017 г.

Нетрадиційний урок - результат творчого пошуку вчителя: урок природознавства в 5 класі

Які уроки є традиційними? Останнім десятиріччям завдяки незгасаючій творчій ініціативі вчителів у шкільній практиці поширилися так звані нетрадиційні уроки: їх різновидів розроблено дуже багато. Щоб встановити характерні риси нетрадиційних уроків, визначимо, а в чому ж полягає традиційність звичайного уроку.
Кожен традиційний урок складається з елементів, які можна знайти якщо і не в усіх уроках, то принаймні, у більшості з них.
Скажімо, у більшості типових уроків є організація учнів до роботи на уроці, перевірка домашнього завдання, мотивація, актуалізація опорних знань, організація вивчення нового матеріалу, закріплення й осмислення матеріалу, організація домашнього завдання.

Варіюючи тривалістю одного або декількох з цих елементів за рахунок інших та змінюючи їх порядок навіть незначною мірою, ми отримаємо різні типи звичайного уроку. Звичайного не тільки з погляду елементів уроку і їх порядку, а й звичайного з погляду їх тривалості, з погляду загальноприйнятого виконання цих елементів,
Нетрадиційний - це такий урок, в якого його традиційні елементи виконуються нетрадиційними способами і на цій основі структура цього уроку суттєво відрізняється від структури традиційного уроку. На цій підставі можна стверджувати, що нетрадиційний урок — це розвиток, рух структури традиційного уроку. Отже, якщо хоча б один елемент традиційного уроку буде реалізовано нетрадиційним способом, то вже такий урок певною мірою можна назвати нетрадиційним, або традиційним з нетрадиційним виконанням одного із елементів уроку. Зрозуміло, якщо навіть кількість елементів уроку, виконаних нетрадиційним способом, буде невеликою, але такою, що приведе до суттєвої зміни структури уроку, то такий урок називатимемо повністю нетрадиційним.


Ось такий нетрадиційний урок з природознавства , урок повторення напередодні травневих свят ми провели   у формі гри «Найрозумніший».
Гра проводиться в форматі телевізійної гри “Найрозумніший” і складалася з трьох раундів.


Умови 1 раунду. Пропонується 12 запитань. Кожне запитання має чотири варіанти відповідей, вибрати  треба одну, правильну.

Умови 2 раунду. Кожному з 6 гравців півфіналістів пропонується запитання з 6 різних тем: "Гриби", "Бактерії", "Ґрунт", "Тварини", "Рослини",  "Сюрприз".
Умови 3 раунду.   Фіналісти за три хвилини повинні пояснити впізнати живі обєкти на фотографіях. Фіналістами стали Бондаренко Дмитро та Булеза Валентин.


У нелегкій боротьбі перемогу отримав Бондаренко Дмитро. . Йому заслужено присуджується звання "Найрозумніший знавець природознавства - 2017". 
Вітаю переможця! Вітаю фіналістів!! Вітаю всіх учасників!!! МОЛОДЦІ!!!!





Отже, нетрадиційний урок-це перш за все результат творчого пошуку вчителя!!!

2 комментария: